Manga eller anime

Jag och Patrik diskuterade skillnaden mellan amine och manga igår. fast vi båda redan visste svaret. anime är ju bilder som rör sig som serier medan manga är böcker och bilder. men då tänkte jag nu alldeles nyss, vad kallas bilden som det är en figur från en serie på stillbild? ja, jag kallar det anime ändå. böckerna är mer manga för mig. så nu har jag rensat huvudet lite granna. har skrivit upp allt som jag har lagt fram idag, på en lista typ en "final-packningslista". så det bara är att slänga ner det på fredag :) nice nice. imorgon blir det universitetet och häng hos pate med de två sista böckerna av chobits och sen pizza-mys hon anette och sebbe. jajemensan. sen är det fredag och lite andra aktiviteter. farmor och farfar blev jätteglada idag när jag och mamma kom och vi fick gott fika som vanligt. jag fick välja mellan att dricka svartvinbärssaft, rabarbersaft, blandsaft, sockerdricka, loka, vatten, te och mjölk. valde nr. 2 och 3 jajemensan. riktigt gött. de fick kort från studenten och de nyaste korten på moa :) och vi pratade och pratade och pratade. det gör vi alltid och det är alltid lika roligt. det sa att jag var "en härlig person och väääldigt pratsam" och att det var det som var det bästa med mig :) wiie det var snällt sagt. plus att jag fick 1000kr att handla någonting fint i nya zeeland och för att handla någonting fint i thailand och köpa två kort och två frimärken. de är så söta farmor och farfar och de hade absolut inte behövt ge mig pengarna, men tar man dom inte blir de ju ledsna. ska se om man hittar något åt dem. jaja. nu ska jag kika igenom mp3n och kolla om jag har alla låtar som jag vill lyssna på med mig. sen tandtråd m.m. sen sängdags. ska vara på vasaskolan kl. 09.30 imorgon och hämta upp anette och sen kl. 10,00 på universitetet och prata med en åsa. 
 


japp japp. över och ut

Kommentarer
lisaboman

Hej!



Nu är det inte länge innan du far du med! Förresten så kallas böcker med bilder från en anime animanga, just so you know! :D

Ang pengar så har jag gjort av med kanske 3500SEK.. men jag har fått en hel del i och med att jag inte bor på hotel hela tiden! Måste ta ut mer snart om vi ska till kho chang och kho samet.

Det som kostar i Bangkok är typ sevärdheterna och shoppingen, beroende på hur mkt man shoppar (A). Det kostade ca 150 bath att ta sig från Khaosan rd till MBK (no stops). och samma för att ta sig till grand palace. Sen tar de ett inträde vid palatset på 350 bath. Däremot är wat pho gratis. Mat kommer ni att hitta råbilligt om ni köper av nått stånd på gatan. Phat thai för typ 30 bath, dock har ni ju ingen sittplats då men.



Åh va kul ni kommer att få! :D Pussar!!

2009-02-12 15:18:52
URL: http://lisaboman.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!