Måndag

Måndag 19/9-11 Dag 20


Låg och drog mig tils dess att jag verkligen var tvungen att gå upp (07.05) frukosten är 7.30. det tar 10 min att gå, så ni kan räkna ut att jag var väldigt snabb. Efter frukost fick jag fara på research. Vi plockade upp max och moritz (två geoparder) på vägen och höll på att falla av hela vägen till dam house. vi hängde nämligen på utsidan av bilen och vägarna här är verkligen offroad. Den ena av dem började jaga en av de tre caracals som hänger vid dam house. Sedan började vi leta efter Pride (geopard) för hon är ute i det fria och vi måste kolla hur det går för henne, men vi hittade henne inte. Vi började istället leta efter vildhundarna som är fria, men vi hittade inte dem heller. vi använde antenn och sändare. Jag vet ju iaf nu hur det går till. det var intressant ändå, hade dock velat träffa pride igen. Var helt slut av värmen efter lunch så det blev två dopp i poolen och lite musik i 55 min igen innan vi gick till hästarna för lite info om hur man tar hand om vilda hästar och rider in dem. Fick sedan gå på caracal walk. Vi for till kyrkan med dem. Det var mysigt, de gick omkring och undersökte runt omkring där. vi behövde inte gå själva för de höll sig i närheten. de är nämligen halvt blinda. Fick sedan tid till att duscha utan stress och tvätta. Sedan spelade vi ett quiz alla lag mot varandra och fick därmed en kall midda och tårta igen! en från norge fyller år idag! jippi! kaka!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!